10.5 C
London
Sunday, May 19, 2024

Russian media banned from broadcasting in the European Union

Must read

- Advertisement -


On Wednesday, European Union countries agreed to add four Russian state media to the EU's list of entities subject to sanctions. Therefore, they will not be able to broadcast within the European Union. – Voice of Europe, Ria Novosti, Rossiyskaya Gazeta and Izvestia were added to the list as soon as possible, said Viera Jourova, Vice-President of the European Commission.

EU ambassadors decided on Wednesday to add four Russian broadcasters: Voice of Europe, Ria Novosti, Rossiyskaya Gazeta and Izvestia, to the list of media banned from broadcasting in the territory of the European Union.

The banned media are accused of spreading disinformation and manipulating public opinion. Sputnik and RT television (formerly Russia Today) were already on the EU sanctions list for the same reasons.

Russian media spread disinformation

- Advertisement -

As Vice-President of the European Commission Viera Jourova told the media on Wednesday, “the disinformation techniques of the Russians are simple because they create channels, such as Voice of Europe, which initially look credible and which work normally for some time, and then suddenly they start to be used to spread false narratives.

As the politician added, “Russia usually prepares the ground for spreading propaganda for years.” Some Russian propaganda channels are included on EU sanctions lists, but new ones quickly appear in their place.

The ban on broadcasting in the EU for media spreading disinformation was part of the 14th package of sanctions proposed by the European Commission Russia.

Sanctions on Russian media

Work on the package is still ongoing, so Brussels, due to upcoming events in the EU elections European countries and the intensifying Russian disinformation campaign related to them, decided to impose sanctions on Russian media more quickly. – We added them to the list as soon as possible, Jourova said on Wednesday.

European Commission admits, however, that the implementation of the broadcast ban on Russian media depends largely on the effectiveness of member states. Only recently it turned out that the websites of pro-Kremlin media, such as Sputnik and RT television, can be opened, for example, Belgium. As it turned out, even in the press room of the European Commission.

Main photo source: Fabrizio Maffei / Shutterstock



Source link

More articles

- Advertisement -

Latest article